Kodėl kai kurie žaidėjai lieka ištikimi vienam žaidimui, o kiti išbando daugelį © Organiz.

Vieni žmonės vertina pastovumą ir stabilumą, kiti siekia naujovių ar įvairovės. Tai lemia daugelio dalykų pasirinkimą – nuo patiekalo pusryčiams iki ateities profesijos. Nenuostabu, kad panašios tendencijos pastebimos ir renkantis žaidimus ar azartines pramogas. Vienus domina tik pokeris ar ruletė, kiti kazino naudoja kaip azartišką bufetą ir jame bando išragauti visą pasiūlą. Geruose internetiniuose kazino, pavyzdžiui, NVcasino, abiejų tipų žaidėjai gali rasti jiems tinkamas pramogas. Viena vertus esama kelių tūkstančių žaidimų pasiūla leidžia nuolat išbandyti kažką naujo. Bet patogi puslapio struktūra leidžia lengvai susirasti patinkančią pramogą ir skirti daug laiko būtent jai.

Įsitraukimo lygis

Viena populiari lošimo automatų strategija siūlo kiekviename žaidime atlikti ne daugiau kaip 5 sukimus, taip siekiama geresnių išmokų. Žinoma, per tiek laiko sunku net suvokti grafinę temą ar pamatyti visus simbolius, tad galimybių įsigilinti į mechanikas tikrai nėra. Kita vertus daugeliui klasikinių pramogų yra sukurta nemažai sudėtingų strategijų. Jas įvaldyti nėra taip paprasta ir specifinių niuansų supratimui reikia nemažai laiko bei praktinės patirties. Tad kai kurie žaidėjai mieliau gilinasi į strategijas, tikėdami, kad taip pasieks geresnių rezultatų. Pavyzdžiui, sporto statymams dažnai bandoma adaptuoti ruletėje naudojamas sistemas.

Socialiniai aspektai

Specifinė virtuali bendruomenė gali nulemti ilgalaikį susidomėjimą konkrečiu žaidimu. Forumai, Dicord kanalai ar socialinių tinklų grupės lengvai sukuria situaciją, kai prie pramogos norima sugrįžti vėl ir vėl. Tada pasiekimai žaidime sukelia daugiau pasitenkinimo ir subjektyviai atrodo vertingesni. Žinoma, internete netrūksta įvairių apžvalgų, kurios būna skirtos naujienoms ir skatina žaidėjus jas išbandyti. Nežinoti naujausių žaidimų gali reikšti atotrūkį nuo savo bendraamžių ar socialinės grupės. Tad apsisprendimas neretai yra nulemiamas aplinkinių poveikio ir vyraujančių tendencijų. Nemažai svarbos turi ir įvairūs turnyrai bei kitos galimybės varžytis su kitais žaidėjais. Tokios varžybos svarbios tiek socialiniam bendravimui ar virtualiam statusui, tiek bendram įsitraukimui į žaidybinius procesus.

Emocinis ryšys

Nostalgija ar asmeniniai prisiminimai gali nulemti ilgalaikį prisirišimą prie konkrečios pramogos. Tai neretai nulemia stiprūs emociniai išgyvenimai ar vaikystės patirtys. Kita vertus pastovumą gali lemti ir pozityvi aplinka, kuri ypač būdinga gyvai vedamiems žaidimams. Kai kurie žmonės renkasi tik gyvas pramogas savo gimtąja kalba. Tad jei tokių užsiėmimų pasiūla yra ribota, jie niekaip negalės išmėginti didelės žaidimų įvairovės.

Laiko trūkumas

Vieni žaidėjai teigia, kad jie neturi laiko gilintis į naujas mechanikas ir inovacijas, tad renkasi įprastinę pramogą. Ji yra gerai žinoma ir leidžia daugiau laiko skirti mėgiamam užsiėmimui, o ne taisyklių skaitymui ar kompiuterinių žaidimų instaliacijai. Kiti mano, kad neturėdami laiko gilintis, verčiau paviršutiniškai išbandys daugelį žaidimų. Tai ypač tinka lošimo automatams, nes jų bazinis veikimas yra gana paprastas ir nereikalauja specifinių žinių ar gilių strategijų.

Atpalaiduojantis poveikis

Teigiama, kad rutininė, įprastinė veikla smegenyse skatina serotonino išsiskyrimą, kuris palaiko gerą nuotaiką ir pozityvų nusiteikimą. Tad neretai žaidėjai atlieka įvairias misijas, kurios yra ne itin įtraukiančios ir nereikalauja daug pastangų. Bet taip sukuriamas pasikartojantis veiksmas, kuris turi maloniai atpalaiduojantį poveikį. Po sunkios darbo dienos ar po intensyvių stresinių išgyvenimų tikrai nesinori imtis daugiasluoksnės strategijos ar sudėtingo manipuliavimo žaidimo resursais. Daug labiau tinka paprastesnės pramogos, leidžiančios atsidurti stabilioje ir daug protinių pastangų nereikalaujančioje aplinkoje. Žinoma, kiti teigia, kad jų darbas yra kasdienė rutina ir lygiai taip pat praleisti laisvalaikį būtų blogas sprendimas. Šiuo momentu svarbus individualus vertinimas, kuris priklauso nuo asmeninių polinkių ir profesinės situacijos. Juk vieni maloniai leidžia laiką ant sofos žiūrėdami serialus, o kiti atsipalaidavimo ieško kopdami į kalnus.

Mechaniniai aspektai

Kai kurie žaidimai koncentruojasi į perteikiamą siužetą. Tad jie labiau prilygsta knygoms ar televizijos laidoms. Kartais suteikiama galimybė peržaisti iš kito personažo pozicijos, bet tokie žaidimai turi ribotas galimybes ilgesniam laikui prikaustyti žmonių dėmesį. Kitos pramogos pasižymi sudėtingomis vidinėmis simuliacijomis, kurios leidžia išnaudoti įvairias strategijas, kurios svarbios dažnai kylančiose netipinėse situacijose. Šiuose žaidimuose itin svarbios žinios ir gebėjimas prisitaikyti prie netikėtų aplinkybių, tad jie dažniau tampa ilgalaikiu užsiėmimu.

Ateities prognozės

Tiek kompiuterinių žaidimų pasaulyje, tiek azartinių pramogų rinkoje vyrauja itin didelė konkurencija. Kiekvienais metais sukuriama daugybė žaidimų, kurie apima įvairias tems ir žanrus. Kiekvienas populiaresnis produktas sulaukia tęsinių ir panašaus tipo žaidimų, kurie skiriasi tik grafine sąsaja, vyksta kitoje siužetinėje aplinkoje ar teturi minimalius mechaninius patobulinimus. Tad net ir ištikimi vieno žaidėjo gerbėjai gali nesunkiai susirasti itin panašių pramogų. Todėl laikai, kai neprofesionalūs žaidėjai vienai pramogai skirdavo dešimtmečius yra praeityje. Šiuo metu net ir linkę į pastovų pasirinkimą žmonės, dažniausiai pramogauja cikliškai – daug laiko skiria vienam užsiėmimui, tada išbando keletą ar keliolika pramogų, kad vėl susirastų mėgstamą.

Straipsnio įvertinimas: 0 0
    Komentarų šiame straipsnyje kol kas nėra...
    Komentarų šiame straipsnyje kol kas nėra...
    Komentarų šiame straipsnyje kol kas nėra...

Kitos naujienos